본문 바로가기
음악앨범

I've never been to me (Charlene) 가사번역

by DIY연구소 2022. 11. 9.

https://youtu.be/SZgIk2b68gQ

 

I've never been to me (Charlene)

Hey lady, you, cursin' at your life
You're a discontented mother
and a rich lamented wife.

이봐요 그대여 당신은 자신의 삶을 저주하고 있군요
당신은 불만이 가득한 엄마이자
흐트러짐 없는 아내죠

I've no doubt you dream about
the things you never do
But I wish someone
had a talk to me
like I wanna talk to you

당신이 결코 하지않을 것들에 대해서
당신이 꿈꾼다는걸 나는 의심하지 않아요
내가 당신에게 얘기해주길 원하는 것처럼
누군가 내게 말해줬다면 좋았을텐데

Oh I've been to Georgia and California,
and anywhere I could run
Took the hand of a preacherman
and we made love in the sun

오 나는 죠지아 캘리포니아에
내가 달려갈 수 있는 어느곳이든 다녀왔어요
설교자의 손에 이끌려
태양 아래에서 사랑도 나누었죠

But I ran out of places and friendly faces
because I had to be free
I've been to paradise
but I've never been to me

하지만 난 다정한 사람들의 장소로부터 뛰쳐나왔어요
난 자유로워져야 했거든요.
낙원에도 가보았지만
그건 결코 내모습이었던 적이 없었어요

Please lady, please lady, don't just walk away
Cause I have this need to tell you
why I'm all alone today

제발 그대여, 도망치려고만 하지 말아요
난 이걸 당신에게 말해줘야 해요
왜 내가 오늘 내내 혼자인지

I can see so much of me
still living in your eyes
Won't you share a part
of a weary heart
that has lived a million lies?

당신 눈속엔 아직도 너무 많은
내 모습이 보여요.
수많은 그릇된 관습으로 이어진
지친마음의 일부를
함께 나누지 않을래요?

Oh I've been to Nice and the isle of Greece
While I sipped champagne on a yacht
I moved like Harlow in Monte Carlo
and showed'em what I've got

난 니스와 그리스섬에도 가보았어요
요트에서 샴페인을 음미하여 마시는 동안
몬테카를로에있는 할로우처럼 행동하고
내가 가진것들을 보여주었어요.

I've been undressed by kings
and I've seen some things
That a woman ain't s'posed to see
I've been to paradise
but I've never been to me

나는 왕들에 의해 발가벗겨지고
여자가 보아서는 안되는것들을
보게 되었어요.
낙원에도 가보았지만
그건 내 모습이 아니었어요.

Sometimes I've been to cryin'
for unborn children
That might have made me complete
But I, I took the sweet life and never knew
I'd be bitter from the sweet

가끔 나는 태어나지않은
아이들을 위해서 울지요.
나를 완전하게 만들어
주었을지도 모를 그 아이들
나는 참 달콤한 인생을 살았어요
하지만 나는 몰랐죠
그 달콤함속에 쓸쓸함이 있을줄은

I spent my life exploring the subtle
whoring that cost too much to be free
Hey lady,
I've been to paradise
but I've never been to me

자유로워지기위해
너무 많은댓가를 치르며
아가씨
낙원에도 가보았지만
정작 내 자신에게는 가본적이 없어요

I've been to paradise
never been to me
I've been to paradise
never been to me

낙원에도 가보았지만
정작 내 자신에게는 가본적이 없어요
낙원에도 가보았지만
정작 내 자신에게는 가본적이 없어요.

댓글