본문 바로가기
음악앨범

Bridge over troubled water (Simon & Garfunkel) 가사번역

by DIY연구소 2022. 10. 6.

https://youtu.be/RyZ4jOZNIc8

Bridge Over Troubled Water Simon & Garfunkel
11.19MB


Bridge over troubled water (Simon & Garfunkel)

When you're weary, feeling small
When tears are in your eyes
I'll dry them all

당신의 심신이 피로하고, 작게만 느껴질때
눈에 눈물이 고이면
내가 닦아 줄께요

I'm on your side
Oh when times get rough
And friend just can't be found
Like a bridge over troubled water
I'll lay me down
Like a bridge over troubled water
I'll lay me down

난 당신 편이에요
힘든 시기가 닥쳤지만
주위에 친구도 없을 때
험난한 물살 위에 다리가 되어 드릴께요
내가 엎드려서
험난한 물살 위에 다리가 되어 드릴께요
내가 엎드려서

When you're down and out
When you're on the street
When evening falls so hard
I will comfort you

당신이 무일푼이 되어
거리로 나앉게 되어
견디기 어려운 밤이 찾아오면
제가 당신을 위로해 드리고

I'll take your part
Oh when darkness comes
And pain is all around
Like a bridge over troubled water
I'll lay me down
Like a bridge over troubled water
I'll lay me down

당신 편에 서드릴께요
어둠이 몰려와
주위에 온통 고통으로 가득찰 때
험한 물살 위에 다리가 되어드릴께요
내가 엎드려서
험한 물살 위에 다리가 되어 드릴께요
내가 엎드려서

Sail on silver girl
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way

항해를 멈추지 말아요 그대
계속 나아가세요
당신에게 환하게 빛날 때가 찾아올 거에요
당신의 모든 꿈들이 지금 다가 오고 있다구요

See how they shine
Oh if you need a friend
I'm sailing right behind
Like a bridge over troubled water
I'll ease your mind.
Like a bridge over troubled water
I'll ease your mind.

그 꿈들이 빛나는 모습을 보세요
만약 친구가 필요하면
내가 당신 뒤를 따라 항해할 거에요
험한 물살 위에 다리가 되어드릴께요
내가 당신 마음을 편하게 해줄게요
험한 물살 위에 다리가 되어드릴께요
내가 당신 마음을 편하게 해줄게요.

댓글