본문 바로가기
음악앨범

Gone the rainbow (Peter Paul and Mary) 가사번역

by DIY연구소 2023. 8. 22.

https://youtu.be/zBcfuSqkt60

Gone the rainbow (Peter Paul and Mary).mp3
6.14MB


Gone the rainbow (Peter Paul and Mary)

Shule, shule, shule-a-roo,
Shule-a-rak-shak, shule-a-ba-ba-coo.

When I saw my Sally Babby Beal,
come bibble in the boo shy Lorey.

내가 셜리 바비 빌을 보았을 때
새침데기 로리와 같이 있었지.

Shule, shule, shule-a-roo,
Shule-a-rak-shak, shule-a-ba-ba-coo.

When I saw my Sally Babby Beal,
come bibble in the boo shy Lorey.

내가 셜리 바비 빌을 보았을 때
새침데기 로리와 같이 있었지.

Here I sit on Buttermilk Hill
who could blame me, cry my fill

난 여기 버터밀크 언덕에 앉아 있어요.
내가 실컨 운다고 누가 날 비웃겠어요.

Every tear would turn a mill,
Johnny"s gone for a soldier.

눈물 방울 방울로 물방앗간을 돌리겠죠.
쟈니는 군대에 가버렸으니깐요.

Shule, shule, shule-a-roo,
Shule-a-rak-shak, shule-a-ba-ba-coo.

When I saw my Sally Babby Beal,
come bibble in the boo shy Lorey.

내가 셜리 바비 빌을 보았을 때
새침데기 로리와 같이 있었지.

I sold my flax, I sold my wheel,
to buy my love a sword of steel

사랑하는 이에게 강철칼을 사주기 위해
나의 아마천과 물레을 팔았지요.

So it in battle he might wield,
Johnny"s gone for a soldier.

전쟁에서 그가 칼을 휘두를 수 있도록..
쟈니는 군대에 가버렸거든요...

Oh my baby, oh, my love,
gone the rainbow,gone the dove.

나의 연인,나의 사랑이여.
희망이 사라지고,사랑이 가버렸어요.

Your father was my only love
Johnny"s gone for a soldier.

너의 아빠가 나의 유일한 사랑이었단다.
쟈니는 군대에 가버렸단다.

Shule, shule, shule-a-roo,
Shule-a-rak-shak, shule-a-ba-ba-coo.

When I saw my Sally Babby Beal,
come bibble in the boo shy Lorey.

내가 셜리 바비 빌을 보았을 때
새침데기 로리와 같이 있었지.

'음악앨범' 카테고리의 다른 글

Let’s Twist Again (Chubby Checker) 가사번역  (1) 2023.08.31
투게더 (잔나비, 무빙 ost.)  (1) 2023.08.27
사랑이 지나가면 (정훈희)  (0) 2023.08.20
검은 행복 (윤미래) 가사번역  (0) 2023.08.19
좋니 (윤종신)  (0) 2023.08.13

댓글