본문 바로가기
음악앨범

I Don't Know how To Love Him (Helen Reddy) 가사번역

by DIY연구소 2022. 12. 25.

https://youtu.be/WOCwE5D9Ghk

 

I Don't Know how To Love Him (Helen Reddy)

I don't Know how to love him
What to do, how to move him
I've been changed, yes really changed
In these past few days when I've seen myself
I seem like someone else
I don't Know how to take this
I don't see why he moves me
He is a man, he's just a man
And I've had so many men before
in very many ways
He's just one more
Should I bring him down
Should I scream and shout
Should I speak of love
let my feelings out I never thought I'd come to this
What's it all about
Don't you think it's rather funny
I should be in this position
I'm the one who's always been
so calm, so cool No lover's fool
Running every show,
he scares me so
I never thought I'd come to this
What's it all about
Yet if he said he loved me
I'd be lost, I'd be frightened
I couldn't cope, just couldn't cope
I'd turn my head I'd back away
I wouldn't want to know
He scares me so
I want him so,
I love him so

나는 그를 어떻게 사랑해야 할 지 모르겠어요
무엇을 해야하고, 어떻게 그의 마음을 움직일 수 있을지
나는 변했어요, 예 정말 변했어요
요즘 몇일간 내가 내자신을 바라볼 때
꼭 다른 사람 같아요
이 상황을 어떻게 감당해야 할 지 모르겠어요
그가 왜 내마음을 움직이는지 모르겠어요
그는 남자예요, 그는 단지 남자예요
그리고 나는 이전에 여러 방면에서
여러 남자를 만났어요 
그는 단지 한 명 더일 뿐이예요
그에게 상처를 주어야 할까요
소리를 지르고 언성을 높여야 할까요
내가 이렇게 되리라곤 생각하지도 못했어요
대체 어떻게 된 거죠
당신은 이것이 오히려 우습다고 생각지 않나요
내가 이런 처지에 있어야 하다니
나는 언제나 아주 조용하고 침착한 사람인데
연인 사이는 어리석은 것이 아니지요
모든 걸 다 보여 주면서
그는 나를 무척 놀라게 하는군요
내가 이렇게 되리라곤 생각하지도 못했어요
대체 어떻게 된 거죠
만약에 그가 나를 사랑한다고 하면
아마도 난 제정신이 아니고 놀랄거예요
나는 대처할 수 없을 거예요,
나는 그저 돌아서서 가버릴 거예요
나는 알고 싶지 않아요
그는 나를 무척 놀라게 해요
나는 그를 무척 원하며
그를 매우 사랑해요.

댓글